کاربر میهمان خوش آمدید  |  ورود به پنل کاربری  | 
        امروز : 18 اسفند 1399
 

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال 99امسال را سال « جهش تولید » نامگذاری کردند.

 

اطلاعیه مهم

 

آزمون آنلاین دی ماه 98 ، برای پایه های دوم تا ششم فعال گردید.

کارنامه های نیم ترم اول پایه های اول تا ششم در پنل دانش آموزی فعال می باشد.

راهنما یرای ورود به  پنل دانش آموزی برای تمام پایه ها

1- از بالای صفحه سایت دبستان شهید بهشتی وارد صفحه ( پنل کاربری) شوید

 2-در قسمت کاربری شماره کاربری روی کارت های حضور غیاب دانش آموزان را بدون صفر اول وارد نمایید

 3- در قسمت رمز عدد 1234 را وارد نمایید

********

حضور اولیای محترم سلام علیکم نظربه این که ما بر این باوریم که همکاران ما در این واحد آموزشی تمام تلاش خود را برای ارتقاء سطح آموزشی دانش آموزان می نمایند لذا تأکید می گردد به هیچ وجه برای سال آینده و کلاس بندی توصیه ای از طرف اولیا انجام نگیرد چون به هیچ عنوان لحاظ نمی گردد. 

شورای مدرسه

********

 

برای ورود به پنل دانش آموزی

و

برگزاری آزمون

آنلاین لطفا" از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده نمایید

با تشکر مدیرسایت

 

 موزیلا فایرفاکس

********

آمار بازدید
خلاصه آمار بازدید


تعداد کاربر آنلاین :  11 نفر
تعداد بازدید :  1232023 نفر
عنوان مقاله : چگونگي برنامه ريزي درسي
نویسنده :
مترجم :
تهیه کننده :
تاریخ تنظیم : 04 مهر 1392

چگونگي برنامه ريزي درسي

 

درس اول :

چگونه برنامه‌ريزي كنيم ؟


ليس الانسان الا ماسعي


درخصوص كنكور كه بحث اصلي ما مي‌باشد گاهي افرادي را مي‌بينيم كه تلاش بسياري مي‌كنند، روزانه 10 تا 12 ساعت درس مي‌خوانند، در كلاسهاي مختلف كنكور شركت كرده‌اند و تعداد زيادي تست زده‌اند ولي تاكنون موفقيتي كسب نكرده، چندسالي است پشت كنكور مانده‌اند و . . . اما چرا ؟ يك دليل آن مي‌تواند وضعيت نامطلوب درس خواندن باشد مثل محل مطالعه، زمان‌ مطالعه، كيفيت و كميت تست زدن، چگونگي نت‌برداري و يا بهتر نكته‌برداري و عواملي از اين قبيل. ولي دليل ديگر كه به‌نظر مهمتر مي‌رسد ، عدم برنامه‌ريزي صحيح، مناسب و منطقي است كه به اميد خدا در ادامه بحث به توضيح بيشتر در اين‌باره خواهيم پرداخت .

چرا نمي‌توانيم برنامه‌ريزي كنيم ؟
اصل 1ـ مهمترين مانع :

عدم شناخت خود


علت اصلي كه ما نمي‌توانيم برنامه‌ريزي كنيم، اين است كه خود را نمي‌شناسيم و هميشه يك تصوير بسيار خوبي از خودمان داريم كه براساس همان ذهنيت خوب و نه واقعيت عيني مي‌نشينيم وبراي خود برنامه‌ريزي مي‌كنيم مثل يك كامپيوتر كه شنبه ساعت 3 از مدرسه مي‌رسم، 3:30 تا 5 فيزيك ـ 5:15 تا 6:45  شيمي ـ 7 تا 8:30 تست زبان مي‌زنم ، نيم ساعت استراحت و . . . ولي وقتي مي‌خواهيم برنامه را اجرا و عملي نماييم مي‌بينيم خيلي تفاوت دارد. از مشاور مي‌خواهيم براي ما برنامه‌ريزي نمايد كه اين هم كاري بسيار غلط مي‌باشد، نتيجه مي‌گيريم كه ابتدا بايد به شناخت خود بپردازيم و بعد برنامه‌ريزي بكنيم شما بايد جدول يا الگويي داشته باشيد تا رفتار خود را در طول روزها و هفته‌هاي آينده تنظيم كنيد ولي ابتدا بايد امكانات خود را بشناسيد و براي اين‌كار بايد به گذشته خود توجه نماييد .
بدون شناخت دقيق توانايي‌هايتان، نمي‌توانيد الگو و برنامه‌اي واقع‌بينانه براي آينده خود تدوين نماييد. شايد خود شما تا به حال، برنامه‌هايي براي خودتان تنظيم كرده باشيد. سوال اين است كه اين برنامه‌ها را چند روز اجرا كرده‌ايد؟ در ميان افرادي كه در طول عمر خود برنامه‌اي براي خودشان نوشته‌اند شايد تنها 4 يا 5 درصد توانسته‌اند برنامه مكتوب خود را بيشتر از دو هفته ادامه دهند.


اشكال كاردر كجاست ؟


بسياري فكر مي‌كنند اشكال كار آنها به دليل بي‌تجربگي، راه صحيح تنظيم برنامه را نمي‌دانند وبايد فردي باتجربه بيشتر آنها را راهنمايي نمايد، به‌همين دليل به افراد مورد اطمينان خود مراجعه مي‌نمايند و تقاضاي دريافت برنامة را د


بازدید: 654